dagens tankar

Jag har några tankar som ständigt cirkulerar i mitt huvud.  Oftast består dom utav frågor – kanske livsfrågor? och det är kanske därför jag inte kommer vidare med mig själv?

kan någon hjälpa mig att finna svaren på mina frågor så jag kan få ut dom ur huvudet, gå vidare med mitt liv och få in nya frågor i huvudet?

Ett axplock av frågorna/tankarna:

* Varför blir en hummer röd när den kokas? betyder det att den är genetisk släkting till djävulen? eller blir den bara så rädd av det kokande vattnet att den färgar sig själv röd som när vi får vitt hår om vi sett ett spöke)?

*En kackerlacka överlever i 9dagar utan sitt huvud innan den dör av uttorkning, men om man man delar den på mitten överlever den då i 4,5 dagar? <– den här har hängt med läänge och ja jag använder den som raggningsreplik när jag väl raggar. Börjar smått se varför jag är singel….

*Rymden är oändlig men hur vet man det? hur vet man att vi inte är med i The Sims eller typ en snöglob?

*Hur kommer det sig att mina Orkidéer bara växer och växer och att mina stängler börjat få blomknoppar? Jag dödar allt annat i växtväg men orkidéer trivs tydligen hos mig – kan det vara alla mina fisar som agerar som gödningsmedel?

*Varför är jag så otroligt galen i dadlar att jag inte kan ha det hemma?

*Vad vill jag göra just nu? Jag går aldrig och tänker och undrar vad jag vill göra när jag är gammal utan det är nu jag undrar över. Är det bra att vår generation aldrig nöjer oss eller borde man strunta i titlar och lära sig att nöja sig med att man har bra arbetskollegor eller ska man hela tiden satsa på att utveckla sig?

*Är vi lättpåverkade eller är det något vi tillåter oss vara så att vi inte behöver ta ansvaret när något går fel?

*Varför samlar jag omedvetet på djursaker? så som plastfisk ovanför tv:n, flamingovattenkanna, ekorrebokstöd etc.

*Vem bestämde att det skulle heta just HotDOG? och att solen är gul?

 

Kommentera

