Mobbad som få

Jag har aldrig i hela mitt liv känt mig mer uttittad än vad jag gjorde idag.

Och det var inte ens för att jag gick runt spritt språngande naken bland folk. <–tro mig det händer inte ofta.

Nej, det var för att jag är gul gul och återigen GUL på hela kroppen men mest på handflatorna och fötterna.

Hm tänker ni – varför har hon målat sig själv med gul färg?

Det har jag inte. Däremot har jag under en lång en lång tid ätit väldigt väldigt mycket morötter och även om jag nu knappt äter mer än 1 om dagen så sitter karotenet(?) i ändå. För äter man morötter så blir man lättare brun (och får bättre mörkersyn). Men äter man ca 1kg morötter varje dag i minst 3år (ett år eller två år hit eller dit – vi höftar här) så blir man inte bara lättare brun (vilket är en lögn, jag blir fortfarande inte brunare däremot får jag en mer jämn orange hudton) man blir också väldigt gul i skinnet.

Nu när jag inte äter lika mycket morötter så borde man tro att färgen skulle försvinna men det gör den inte!

För tydligen räcker det med att jag har en veckas morotsperiod och så är jag tillbaka igen på ruta ett.

Så från och med nu kan ni ju kalla mig Ms. Yellow sot.

(och nä, era snuskisar! jag gick inte naken bland allmänheten jag gick naken på kallbadhuset och fick stå ut med att alla gamla tanter glodde och pekade och viskade om mina stackars stora missfärgade fötter)

Nu tar jag mitt gula skinn och går och lägger mig. Lovar en bild någon gång på Ysterns hand och min hand.

One thought on “Mobbad som få

Kommentera

