Hur man kan spendera en arbetsdag

Man kan stå och suga på otaliga karameller tills man biter på dem och blir tvungen att stoppa in nya i munnen. Att det är rent socker hör inte till (räcker väl att man övertygar huvudet att det är halstabletter för sådana är nyttiga iallafall…)

Man kan glo runt på en massa bloggar tills ögonen är sexkantiga och gästerna tror att man är dum när man börjar prata som man läser.

Man kan ta två gånger av frukostbuffén – en kl 06.30 och en gång till vid 10.00

Man kan sitta och rulla tummarna och räkna ner minuterna tills det serveras lunch vid halv tolv.

Man kan söka nya jobb – men då är risken för stor att man hinner bli av med sitt jobb innan man funnet ett nytt.

Man kan också självklart checka ut och checka in gäster – men det är inget man prioterar.

Inte heller är det så att man känner sig för att slänga sig på telefonen så fort den ringer (vem fan uppfann telefonen egentligen? förstod dom inte att internetet är bra mycket bättre och så slipper jag stå och försöka svara på bimbofrågor?).

Att öppna Outlooken är lika med självmord för bloggläsandet så det gör jag inte.

Och faxen har ”plötsligt” gått vidare till andra sidan (tills sladden blir instucken igen).

Nä, man kan faktiskt också kolla på tv:n – problemet är bara att den visar danska kanaler. Hur många gånger orkar jag höra om H K H Mary’s närastående födsel av tvillingarna? (och vem i helsike får för sig att frivilligt skaffa fler barn egentligen??).

Nä, nu får ni ursäkta mig. Här kan jag inte stå och babbla jag har faktiskt ett jobb att sköta och Blondinbellas blogg har jag inte hunnit läsa ännu!

Kommentera

