Att ha eller att inte ha

det är dagens fråga det!

Jag är en märklig människa, det vet jag redan men min kropp är ännu märkligare.  Om vi nu bortser från alla allergier som inte ”är” allergier så har jag ännu ett ”problem” (det beror på hur man ser på det .- jag för min del är smått ligeglad som danskarna säger).

Min kropp har fått för sig att jag inte ska ha mens – nej den har jag inte haft på 5år. Helt ärligt orkar jag inte dra hela historien men jag kan tydligen få ”mens” om jag proppar kroppen full av hormoner aka bli en pms BITCH gånger 1000 (fråga Ystern hon vet). Men jag kan inte ”behålla” cyklen efteråt.

Men nu har min kropp fått för sig ett eller annat och just nu har jag inte mens men det verkar som smått ägglossning så jag står med en ljumen känsla av öm mage, svullen mage och (sorry for groosehet) flytningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det här.

Men en sak vet jag vartfall….det här förklarar varför jag i lördags natt stod och skalade av alla mina himmagjorda rostade mandlar i chokladöverdrag (med tänderna för att komma åt den salta chokladen) och varför jag efter 2 burkar gick över till vanlig choklad. Och jag som inte ens tycker om eller äter chokladbitar i typ Marabou stil….

3 thoughts on “Att ha eller att inte ha

  1. Hormoner är läskigt! Sane höll på att strypa mig i Milano när jag var som värst :S och allt vatten man samlar på sig också 😦 kände mig som Michelinigubben

  2. Shit, jag är lite i samma sits. Om du vill får du gärna berätta din historia…även om det kanske är lite för privat?

Kommentera

