Att ta sig upp

är nog något av det svåraste man måste göra en kall och grå morgon. Man vet att det inte tar lång tid tills man är redo och klart att möta dagens värld men hur kommer det sig att man vill snooza bara lite till?

Jag är så förälskad i att snooza bort min morgon att jag faktiskt går upp kl. 6 (trots att jag kommit hem halv ett på natten efter gårdagens jobb), äter frukost i lugn o ro (morgonstund har guld i mun) för att sen gå och lägga mig igen runt 7 och snooza så länge jag bara kan till halv nio.

Tyvärr kan jag inte snooza längre än till halv nio efter det börjar jag bli stressad och tycker att min dag har försvunnit. Detta gäller även när jag är ledig. Vet inte var den känslan kommer ifrån. Men att ligga hemma en hel dag i sängen eller bara sitta och läsa kan jag inte utan jag måste ut ut UT och gå helst med ett mål i huvudet.

Så nu ska jag bara dricka upp min andra kopp kaffe (sen när började jag dricka 2koppar?!) och sedan bege mig ner till Limhamn och ta min ”normala runda” på ca 2h.

Rönneholms parken – Limhamn gamla delen – Coop Forum stadion (bellevue) – Mobilia – Triangeln – Centrum – Centralen för att ta tåget till jobbet….Det ser ut att bli fint väder också – bajs har inte fint väder i huvudet idag. Vet inte 2011 är ett konstigt år. Känner mig inte mer nerstämd än vanligt och känner mig inte håglös utan känner absolut ingenting alls :S

Oh well, en promenad där jag nästan kissar på mig på det så blir det nog bra (kanske).

Kommentera

