How to eat according to Paelo:

Fråga inte mig!

Tycker det är svårt att äta enligt paelo metoden. Inte för att det är svårt att avstå från kolhydraterna (det har jag gjort i över 3år) men utan för att jag är allergisk mot det som paelo rekommenderar en att äta…

Det är bra att äta:

Kyckling/fågelfä

Ägg

Soja (tofu, etc)

Nötter

Böner är enligt strikt paelo inte ”tillåtet” vilket passar mig finfint – allergisk som jag är.

Men vad sjutton ska jag äta då egentligen?

Kan inte äta för mycket kött heller och skaldjur/fisk fungerar men bara i små mängder.

Så från att ha hoppats på att få lite bra tips på vad man kan äta och få lite bättre energi är jag tillbaka till ruta ett där jag återigen äter:

Frukt (dock inga bananer)

Protein i form av skinka,skaldjur/fisk

Sallat

Morötter (trots att jag är överkänslig mot det)

Tomater

Gurka

Majs (är osäker på om det är ok enligt paelo?

Dadlar

Champinjoner

och självklart mina laster som jag måste sluta med:

Ketchup och sötsur sås

Nä, får tvinga mig själv att ringa till en homeopat nu och sen en dietist. Trodde aldrig jag skulle säga det här men jag har faktiskt efter 3-5  år börjat tröttna på sallat :S

8 thoughts on “How to eat according to Paelo:

    • Krisp, I’m in! Äter redan sojaprodukter.. 😀
      undrar om sockret i min chokladmousse kan vara rättfärdigat (håller mig borta från att strypa Dannyboy när han käkar godis) och så måste jag ha kolhydrater på morgonen!!
      Gröt kan väl vara okej? 😀

  1. men får man äta gröt?? jag trodde korn och sånt var no no?
    Jag har velat pröva den chokladmossen.. men vad luktar den? Luktar den ägg så kan jag inte äta det för det finns INGET som luktar lika illa som ägg… råa eller stekta eller whatever.. grossss igen

Kommentera

