En kombo

Jag har fått en kombo boende hos mig.

Det gick från att vara ”ensamstående” (ja, fisken Ture räknas faktiskt som mitt barn) till att helt plötsligt ha en inneboende i ”avstjälpningsrummet aka kasta in skiten här så finns det inte”.

Men jag klagar inte. Har bott med henne förut i ett större kollektiv och det verka fungera bra att bo med henne (en vecka so far *jeeej*).

Hon heter Johanna och är svensk med en kanadensisk pojkvän och som just nu tvingas vara i lilla Sweden medan hon väntar på att kanadensiska byrån ska sätta en OK på hennes bak så att hon kan få bo med sin pojkvän i Kanada.

Och nej, dom inga planer på att  gifta sig för att få sitt tillstånd (helt ärligt, hon är livrädd för giftermål och funderar nog på att aldrig gifta sig alls). <– ni skulle sett hennes blick när vi nämnde ”prova bröllopsklänningar med Yster”. Blicken var något i still med ”skrämt råddjur”

Det är en snäll tjej som har tusen piller (vegan som hon är fast okej hon har börjat äta lite ägg och lax pga brist).

vi är relativt lika i vårt tänkande:

går hellre än att ta bussen

tycker om att träna

äta nyttigt etcetc

Fast det har varit lite svårt för mig att anpassa mig. Första natten jag kom hem hade mitt kylskåp gott från det här:

Till det här:

Nästa dag var det dags för skafferiet…så nu ska jag bara lyckas hålla mig ifrån att äta från hennes grejer vilket är lättare sagt än gjort.

Btw. det är inte mitt kylskåp (har ingen kamera som vill fungera) utan det är googlebilder…

Kommentera

