How to DO Paleo

Jag har tänkt på en sak ett bra tag nu…

För att verkligen VERKLIGEN gå in för Paleo så blir man ju tvungen att börja släktforska först!

Paleo går ju ut på att man ska äta det ens anfäder åt på stenåldern – so far so good

MEN för att verkligen VETA vad ens genetiska anfäder åt så måste man gräva djupt i kyrkoböckerna och gräva ännu djupare i runstenarna. Eftersom man på stenåldern åt det som fanns där man befann sig.

Så om man härstammar från regnskogen blir ens Paleo mycket ”exotiska” frukter/bär/nötter etc (t ex bananer, koksnötter, apor <- vad vet jag?).

Men om man kommer från Sweden så blir det väl *humhum* mest typ fisk, kött, rotfrukter (inte ens tomater för det kom först på medeltiden).

Så ni kan förstå mitt dilema nu med vad ska JAG äta i min Paleodiet?

Och medan NI funderar på det så går jag och tar en till bit choklad…för vem vet? kanske jag härstammar från kakaobönornas länder?

One thought on “How to DO Paleo

Kommentera

