Mentalitet

Crossfit igår – blåmärken idag.

Och det är som det ska – man ska ha blåmärken efter träningen.

Fast jag kan säga att motivationen är fortfarande putsväck och det märks att huvudet mitt inte mår bra då jag får mentalblockeringar hela tiden när vi ska göra power clean.

Klarar inte 30kg – hjärnan blockerar sig själv.

WOD igår bestod ut av 10 push up 10 front squat 9 push up 9 front squat etc på kortast tid som möjligt.

Vikten var 15kg (en lätt vikt som vi har klarat innan med). Jag gav upp efter 8 och tog av vikten till 10kg 😦

Och det var då jag upptäckte att jag inte mådde så bra i mitt huvud. Jag som alltid har kunnat pressa mig till max och hålla ut gav upp. Och inte heller hade jag lust med att öka vikten hela tiden vid teknikövningarna.

Men nu är förstoppningen borta – bortbytt mot D istället.

 

Don’t I just love my life?

Kommentera

