Gravidhormoner

Då jag är en weirdo så har jag periode då jag får cravings (eller begär om vi nu ska skriva på svenska) efter en viss mat och sedan kan jag leva på det 24/7 i dagar/veckor/månader/år…Hela min AbuDhabi vistelse levde jag på kokta frysta grönsaksblandning (typ ärtor/majs) med sötsursås och fetaost i….Nu har jag levt på sallat i över 3 år…..med sötsur sås…..

Men nu ser ni! Nu har jag fått ett nytt dille!

och det är kanske inte det bästa för en som har en mage som jag men mitt nya matdille är iallafall PALEO! *YESBOX!*

Jag har fått fullständigt dille på blomkål och broccoli – kokt!

Just nu går jag och drömmer om att pröva göra blomkålsmos med mandelgrädde – dock vågar jag inte än då jag faktiskt är smått rädd att ni kommer finna mig bakom soffan odlandes blomkålshuvuden i dammet….

Middagen ikväll (som blev typ 3 – 5 gånger omtag) var just kokt broccoli i *hrm**host**harkel*lite gräddsås och YEP sötsur sås 🙂

Kommentera

