Ni talar om hur svårt det är

att bli godis/chokladfri. Ni skulle bara veta!

Själv har jag gett mig ett ultimatum:

När sista splashen av ketchupen är slut står det inte en ny oöppnad full ketchupflaska i skafferiet.

När sista droppen av min underbara förföljare – sötsura såsen är renskrapad finns där ingen ny inom räckhåll.

Jag har bestämt mig att börja med detoxsoppan när ketchupen och sötsurasåsen är slut. Och nu när dom sjunger  på sista refrängen börjar jag smått undra vad jag gett mig in på.

Hur fasiken ska jag klara mig utan min sötsura sås??

DU som har varit mig en trogen vän i över 3år?

Hur ska jag kunna fylla ditt tomrum nu?

Vem ska kunna ta över din roll som salladsblötare och lyckas göra det lika bra som du?


Och ni klagar på att bli godisfria! ni skulle bara veta vilken abstinens jag kommer att få…..virra in mig i en vit tröja och spärra in mig för jag anar att mitt huvud kommer ge upp och drömma om flygande sötsurasås flaskor. Dra mig ifrån hyllan på Hemköp där jag kommer att ha borrat in mina naglar i glasflaskan som innehåller mitt röda guld…

6 thoughts on “Ni talar om hur svårt det är

    • haha här äter man relativt okej på helgen men dåligt i veckan – så lätt att gå ner till jobbarkivet och ta karameller och så lätt att tjyva någon naturgodisbit i butiken…Och läkerol måste jag sluta med – ätit för mycket 😦

  1. Soppan är riktigt god och ser inte heller ut som kräk eller smakar som kräk 🙂
    den består utav (1port)
    ½ burk krossade tomater
    ½ gul lök
    vitlök (hur mycket du vill och tycker om)
    ca 2 morötter
    2 potatisar (men eftersom vi är på no carbs byter vi ut det mot 1 palsternacka 🙂 )
    ½ buljong tärning (bäst är att lösa upp den i lite kokande vatten så går soppan snabbare att göra)
    ca 1 – 2 dl vatten (beror på hur man vill ha sin soppa)

    kryddor typ pizzakryddor eller vad man nu tycker om.

    Stek lökarna *hihi lökarna* häll i tomaterna och hackade rotfrukter och buljong. Salta peppra krydda och låt sedan koka upp tills rötterna är mjuka och köket luktar gott.
    Servera med sallad och 1 burk tonfisk alt annat proteinaktigt – kyckling, makrill etc.
    Jag brukar köra allt i en djuptallrik (är gott att ha lite kalla salladsblad i en varm soppa *mumsmums*).
    Men Ystern mixar soppan och äter den sedan med en sallad vid sidan om. It*s up to you men billig är soppan 🙂

    • Palsternacka i soppan gör den rätt så söt så jag hade nog bytat ut potatisen mot lite arrowrot (det är ju potatisen som håller ihop soppan lite) och kanske en palsternacka ändå 😀

      btw sis, du och jag kan gå på den här tillsammans,. Säg till när ketchupen och den sötsura såsen är slut så slänger jag mitt godis (I’m not gonna eat it!!)

    • *hum* slicka inte på toaletthandtag? använd inte tigerbalsam som lypsyl <– om du inte vill få Angelina Jolie alt. Dolly Parton läppar…been there done that….

Kommentera

