Sjukstuga = no Paleo

Inatt vaknade jag 00.25 av min mage som försökte vända sig ut och in. Problemet är att jag är inte typen som kräks lätt utan jag är typen som lätt får problem på andra hållet.

Så när väl magen blir sådan här att den vill få upp saker och ting istället för att följa fysiklagen så tar det lite tid.

00.25 – vaknade och la mig i badkaret (det enda som hjälper mot illamående), tvingade upp mig och la mig i sängen återigen.

05.30 har legat och vridit mig halva natten av obehag. Går upp och lägger mig i badet ännu en gång (somnar i badet – en dålig vana men ack så skönt)

Lägger mig i soffan med täcket mitt.

Kl. 0730 blev det äntligen  ”touchdow” och ingen kunde vara lättare och gladare än jag 🙂

Efter det har jag spenderat hela dagen i soffan. Hoppade i badet ännu en gång till efter att ha ätit varmmjölk och 2 godisbitar.

Så långt har jag fått i mig:

1 naturgodis bit

0.5 dl jordgubbskräm med lite mjölk

avslagenpepsi max – finns inget bättre mot upprörda magar

1 äpple

1.5 godis bitar (skumtratt och äcklig choklad)

Och nu när Ystern kom med majs & risknäcke 1 st sådan med smör och lite gurka.

och lite läsk till.

Borde ta en ordentlig dusch och jag vill UT släpp UT mig!

Men ingen matlust och ingen ork och feberont i ögonen.

Men gaaah rastlös till tusen och jag misstänker att jag börjar få liggsår nu!

Får se om jag stannar hemma från jobbet imorgon också, rastlös ju! plus att vi har crossfit imorgon…

Kommentera

