Dagen då knäppa förslag ramlar in i mailboxen

Precis som skruttplutten.wordpress.com så har jag också fått ett ”jobb”erbjudande idag.

Jag har nämligen blivit erbjuden en plats i STS alpresors guideskola. Där man ska jobba som reseledare,vandringsledare,bussledare i sommar i Österrike.

Ja, jag sökte till det för någon vecka sedan men tänkte inte mer med det eftersom man aldrig hörde någonting ifrån dom.

Idag fick jag ett mail om att jag har blivit erbjuden en plats i deras skola med kursstar den 7maj och fram till den 14maj.

Skulle visserligen kunna ta ut mina 12 semesterdagar som jag har kvar (och måste använda innan april – men det ordnar sig) och gå kursen. Men kontentan är:

Vill jag ha jobbet?

Kommer jag att ens klara mig på lönen?

Hur ska jag göra med min lägenhet i Malmö som jag äntligen tycker om?

Tar jag kursen och får jobbet så blir det inget Frankrike för mig i sommar 😦

Och är det värt att betala 6000kr för allt??

 

Hjälp vet inte vad jag ska göra + att nu är febern tillbaka och jag och Yster lyckades bli matförgiftade på lunchen idag så vi båda har legat som två utslagna finnar i min soffa hela eftermiddagen och gödslat mina orkidéer med våra gaser :S

Kommentera

