Influenza

Tog mig till läkaren idag för att kolla upp om jag hade blivit hypokondriker eller om jag verkligen var sjuk. Det visade sig att det var ”influenzan” jag har fått. Så nu är jag sjukskriven tills jag har haft minst 24h av friskhet (gäller det huvudet också? för då tar det nog lite längre tid). Sjukskriven till nästa söndag om nödvändigt aka jag behöver inte vara hemma tills dess utan det var mer en säkerhets åtgärd från honom eftersom jag sa att jag behöver ett intyg efter 3 dagen enligt danska regler.

Det första min chef frågade mig var:

-vilken sorts influensa är det du har? svininfluensan??

Nä, den lama skiten har jag inte fått. Den som dödar färre än en svår förkylning och dör du utav svininfluensan hade du dött utav vaccinet (enligt dagens doktor). Nej, jag har ”enbart” influenzan (doktorer är bra på mycket dessvärre omfattar det inte stavning).

Iallafall nu kommer min fråga:

Hur fasiken vet jag NÄR jag är frisk??

Jag är ju den som alltid tutar och kör trots att jag är halvkass och som har vant mig vid att alltid ha ett eller annat problem med magen. Hur faan vet jag att jag är fri från influensan?

Herregud! det här kan ta dagar! veckor! månader! år!

Hjälp?

mamma?

Kommentera

