Plus & minus

Plus sidorna med att vara sjuk:

* Jag har inte märkt att både ketchupen och min sötsura sås har tagit slut pga illamåendet jag har haft

* Jag har inte varit sugen på mat dom senaste 3 dagarna(!) – rekord för en matälskare som mig

* Jag har förhoppningsvis sparat liite pengar då jag inte har kunnat shoppa onödiga ting och mat

* Kroppen min är extremt ren efter flera bad

* Boken ”Gucci kriget” är läst <– läs den!

* Bloggen har fått fler uppdateringar än vad den klarar av pga tristess

* Jag har blivit av med mitt kaffeberoende

* Jag har lyckats kolla på film och tv utan att krevera

Minus med att vara sjuk:

* Jag har levt på godis – nallat av smällkaramellerna (och jag som inte ens tycker om godis särskilt mycket!)

* Maten i mitt kylskåp har börjat vekna och gått över till reptilstadiet

* Pengar har försvunnit på Ipren, läkerol, glass och godis

* Jag har insett ännu mer att mitt tv-utbud suger fett – kan alla svar på ”Vem vet mest” numera – och det är inget att vara stolt över…

* Jag har insett hur skitig lägenheten är och har fortfarande inte tagit mig samman till att städa den

* Fått ångest över att förra veckans rentvätt fortfarande ligger i tvättpåsen

* Slutat dricka kaffe – saknar dig!

* Blivit godisberoende och just nu är det allt jag kan tänka mig vilja ha på kvällen

* Börjat småäta om möjligt ännu mer på kvällen

* Dött av rastlöshet

* Insett hur snabbt ens muskler och mentala styrka försvinner

* Använt av jordens resurser till mina badritualer (sitta i badkaret med duschstrålen igång för att sen somna i den positionen…)

19 thoughts on “Plus & minus

  1. haha! farligt! kommer aldrig att sluta äta det då!
    oooooh FLUUFFF fasiken nu vill jag ha flufffluff grädde, vaniljfluff åååh *saglar*

    åh kladdekaka! dumma allergier håhå kladdekaka med vaniljglass – nä! måste till affären innan dom stänger!

  2. jupp, gluten, ägg, soja, kyckling etc. Gör inget, kan ju baka med glutenfritt mjöl och äggersättningspulver men orka? hur står man ut med att vänta 20min i ugnen? näe, får väl nalla på dom återstående smällkaramellerna. Hur går det för dig med paleo?

  3. det går bajs.. ätit ahlgrens bilar till frukost i dag och till middag igår, tillsammans med choklad. fick sockerabstinens ifrån helvetet. kan vi inte börja tillsammans?

  4. haha okej! vad sägs om den 1 feb? och en månad fram – pure paleo 🙂 så peppar vi varandra tills dess kan vi svulla smått tills vi kräks. Men helsike man kan ju inte hjälpa att ahlgrensbilar är så goda! och är inte dem paleo? gelatin är ju pure protein 😉
    ska printa ut listan från den här sidan och sätta på kylskåpet:
    http://www.liveprimal.com/LPrecipes.pdf

  5. kom på det. Men äsch det är nästan hela månaden! bara 8 dagar som inte blir paleo – man kanske ska unna sig en semla då med?
    Jag med men nu är min mjölk, sötsura sås och ketchup slut så nu blir det inget mer sådant. Men just nu sitter jag och funderar på om jag ska ta godis till frukost numer 2…

  6. Glöm inte mig!!! Jag vill också vara med!! 20 dagar is a piece of cake!! 😀
    Betyder det här att man får svulla extra mycket innan den 1:e??

    hjälp, vad ska jag äta till frukost om gröten försvann och sojayoghurten är ett nono??

    poop, är svårt redan inna vi börjat 😦

    • Nä inte svulla men okej att tillåta sig att äta det man är sugen på ❤ Men hm, tillåt sojayoghurt då inte ditt fel att dom inte tillåter det. Hellre soja än havre 😉

      • Men jag ÄR sugen på skräp dygnet runt!! just nu är det chips som härjar runt i skallen, eller glass kanske, eller chooooklad nej chips var det ju, äh får bli chokladmousse igen. 😀

  7. duu jag var precis också sugen på något vad visste jag inte så jag stekte upp lite frysta wokgrönsaker och kryddade med franska kryddor och lite liiite senap och GUUUD så gott!! Nu vill jag bara ha mer 😦
    Funderar på att springa ut och köpa mjölk men hinner jag verkligen dricka upp mjölken innan den 1 feb?

    • Med tanke på hur mycket mjölk du kan dricka så ja, du hinner dricka upp den innan den 1:e. Nu ska jag vältra mig i chokladmousse med jordnötssmör och tvinga Dannyboy se på tjejfilm 😀

      • DUMMA ÄGG ÄTARE!! DIE YOU ALLL!!!
        mja en liter på en vecka tycker jag inte är mycket 😛
        vilken tjejfilm blir det? näe vill ha mer stekta wokgrönsaker gott jue!!
        saaalt mumumumums

    • funderar på det också. Har precis druckit upp en svart(!) kopp kaffe – det var inte ens hälften så gott som det brukar vara med mjölk :S
      Men man kan ju visserligen köpa mandelmjölk eller hasselnötsmjölk eller kokosmjölk *mmm, kokos* visserligen dyrt men i 20 dagar?
      HUj, det blir svårt det här men näe en utmaning vi ska klara av! ska vi köra på 3 crossfit pass också? för yster och mig blir det då 2 pt crossfit i veckan och en open gym. Nu blir vi fit inför hmmm…påskharens ankomst?

Kommentera

