Darn!

Varför blir man alltid sugen på mer mat när man precis har ätit en hel skål?

Är det för att man inte är tillräckligt mätt? Men magen gör ju ont och den skriker inte dirket utav hunger heller.

Är det en vane sak?

Varför vet man inte vad man vill ha efter middagen men något vill man ändå ha?

Kan det bero på att alla andra lagar mat efter en och att man sitter och läser matbloggar?

Har jag tröttnat på min middag?

Eller tänker jag ”äsch, bara sallat jag kan gott äta någonting till”?

Och hur kommer det sig att man har lusten att ta sig ut på en promenad men vetskapen om att fötterna styr sin kosan till mataffären gör att man stannar inne?

Och varför är det alltid så att när man väl är i mataffären man ingenting vill ha (trots att man har fantiserat om onödiga saker hela vägen dit?)?

Och när fasiken började jag bli sugen på annat än morot med ketchup och senap på kvällen?

Faaaan det är ju för att jag har tagit bort ketchupen och sötsurasåsen och mjölken! Det är därför jag är så jävla godissugen och bara vill ha lösgodis. Bajsbajsbajs! nej, det här ska jag klara mig ur!

Får väl satsa på att bli mer orange och äta mer morötter tills begäret är borta!

Kommentera

