Likblek

Hur kommer det sig att på jobbet är man likblek och blir tillsagd att stanna hemma imorgon (har ju sjukskrivningen till på söndag så jag kan skippa min helg om jag vill men jag skäms för mycket) att man så fort man kommer därifrån mår redan lite bättre och får energi igen?

Och hur kommer det sig att man tycker det känns för mycket att äta 2 lagade måltider om dagen?

Och hur kommer det sig att man trots att man är way and beyond är övermätt ändå sätter sig och smäller i sig den där sista portionen av middagen?

Och hur kommer det sig att man efteråt ändå vill ha mer typ en dadel eller två?

Hur stor matsäck har jag egentligen???

Och inte har jag rört mig mer än morgonpromenaden/joggingen + promenaden hem idag.

Middagen bidde inte detoxsoppan (orkade inte vänta 20min har blivit lat av att sallad går så snabbt att göra).

Men det bidde en ekologisk grönsakssoppa på glasburk *jeej* som typ innehåller exakt det som detoxsoppan gör minus tonfisken. Så jag la till en bit viktväktarkööörv (måste ta slut på dem) och en tomat (make that 2 pga omtagningen) och lite gurka och svarta oliver.

Så jeej en paleomiddag på burk 🙂

Tur att soppan typ ger 30kcal/100g för burken är på 800g eller något och jag åt upp det hela :S

Kommentera

