Kluven som in i norden

Idag är det sista dagen för mig att bestämma mig om jag vill göra reseledarkursen uppe i alperna nu i maj och då jobba som reseledare under sommarsäsongen.

Idag är också sista dagen att skicka in en ansökan till RoyalCaribbienCuriseships som Guest Services Officer.

Igår hade jag samtal med min chef och fick ju inte löneförhöjningen som jag ville utan nä, den skulle jag arbeta ännu mer för (det gäller 1000danska kronor). Jag skulle sälja fler uppgraderingar och värva fler medlemmar till choiceklubben (gratis klubb dock) och få tillbaka min gnista. Och han sa inget tidsbestämt heller så det kan vara hur länge som helst.

Dom 1000dkk känns lite nu, jag vill ha minst 2000. Jag jobbade mitt arsle av mig i December och vist min gnista har försvunnit men hey man kan inte vara på topp alltid och det är svårt när man vet om att man kommer att ha fullt hus och inte kommer att kunna komma hem pga snökaos.

Så nu sitter jag här och är allmänt kluven om vad/hur/när jag ska göra?

Har ju länge velat pröva på kryssningsfartyg har också länge velat pröva på att jobba som reseledare uppe i alperna.

Men tar jag jobbet som reseledare så blir det nog ingen Frankrike för mig och jag misstänker att jag måste göra mig av med lägenheten eftersom lönnen inte kommer att vara den bästa. Sen har jag ingen lust att jobba som ledare under vinterhalvåret (kan ju för guds skull inte åka skidor – körde rakt in i nätet  i Ski Dubai sist). Och då står jag där utan jobb efter September.

Åh fan! om jag inte hade skaffat en lägenhet utan bott kvar hos Far hade det var bara liiite enklare fast då hade jag nog hamnat i min 25års kris bra mycket tidigare!

Kommentera

