WOD of the day

Ystern fortfarande sjuk så jag fick träna utan min mongohälft = det var svårt

Uppvärmningen:

Heavy Back squats och front sqauts och däremellan händerna på väggen och ner under 90 grader. Så att man blir mör och fin i höftlederna och kan gå ännu längre ner i sina squats.

WOD: 5 reps

10 Power clean 25kg

10 situps

10 overheads

10 situps

10 kb 10kg (12 gick inte efter uppvärmningens mjölksyra)

10 situps

10 bunny burpees (ooh älskar dem mer än burpees)

10 situps

 

Äntligen körde jag fullständigt slut på mig själv – längesedan sist så det behövdes!

Sen gick jag till Limhamn så en 50min promenad blev det. Nu har jag väl gottgjort lite att jag aldrig kom iväg på yogan imorse utan bara sov sov och återigen sov lite till?

Nu middag!

7 thoughts on “WOD of the day

    • förstår dig men viktigast e att du blir frisk. Och för fasiken slå gubben när han kommer med en godispåse. knapra morötter varje gång du har ett begär svårt i början men det går *älskar dig* ❤

    • Hej,
      en Bunny Burpees är faktistk lättare än en burpees för här behöver du inte smasha ansiktet i golvet 🙂
      Tränar på Malmös crossfit – boxen i V. Hamnen.
      Vad är L-Hold för något? 🙂

  1. Aha, så du menar i princip att det är en burpee men kanske utan armhävningen? 🙂

    En L-hold är att man sitter som ett L med spända armar i ringar. Oj, svårt att förklara – förstod du? Lixom som om håller dig raklång i ringar (med ringarna vid höfterna) och sen drar du upp benen så att du får formen utav ett L 🙂 Man bör ha stark bål och armar för att klara det – jag gör det inte ännu, därför jag den dagen körde köttbulle-versionen istället. Hah!

    Kul med Crossfit Malmö! Ni var många som var och representerade på SM i höstas. Verkar vara ett roligt gäng! 🙂

    • Just precis 🙂 den är lite roligare (enligt mig då).
      aaaah som man gjorde när man var liten och skulle försöka snurra runt. Huj verkar jobbigt och mer än smått skrämmande :S

      Ja, det är nog ett rätt så tajt gäng bland stammisarna (ystern och jag tränar än sålänge enbart privat – grupper är lite svårt för mig men det är vårt mål det här året iaf :)).

      Hur många medlemmar har ni uppe i Norrtälje?

  2. Ja, det är sjukt jobbigt! Man ska vara bra stark i både armar och bål för att orka 🙂

    Alltid skönt att ha en partner in crime i träningen. Min sambo är tränare på norrtälje CF så du förstår säkert vem min partner in crime är! Tyvärr ska han nu tjänstgöra i utlandsstyrkan och drar till Afghanistan i maj vilket gör att han jobbar och bor i Stockholm i veckorna så jag får klara mig själv. Det går det med! Vi har en härlig grupp medlemmar så man är ju aldrig ensam 🙂 vi är runt 65 medlemmar i boxen, jätteroligt!

    Vilka wod’s är dina favoriter? Gillar du tuffa konditionspass? Mina favoriter är alla med lyft i 🙂 tycker lyften är verkligen jättekul!

    Hur går det för dig med paleo? För mig är det svårt att komma igång 😦

    Du får gärna svara i min blogg så ser jag mycket snabbare 🙂 kul att följa andra som kör crossfit!

    http://michaelasandberg.blogg.se

Kommentera

