”Please keep your seatbelt on”

Igår kväll fick jag reda på en glädjande nyhet angående min kombo. Tyvärr fick jag reda på det kl. 20 och då var det försent att springa över till bolaget och inhandla champagne/whiskey – inte för att jag hade orkat det kl. 12 iofs. Var helt slut efter wod och powerwalking igår.

Med Melodifestivalen i bakgrunden och popcorn skålen mellan oss (det kommer att kosta på  magen idag – popcorn är gott men ohanterbart) satt vi och kollade upp flygbiljetter till Vancouver. Billiga sådana!

Endast 5500 riksdaler per person tur/retur! för 10 dagar! det är ju ingenting!

Men så började jag inse varför det var så billiga biljetter (nä , det var inte ståplats på flygplanet).

Hotellen i Vancouver är ju riktigt dyra! 10dagar skulle gå på lika mycket som flygbiljetterna om man nu inte valde att bo på ett motel i ett område där dom flesta är hemlösa = no raggnings möjligheter = no way josé.

Sitter fortfarande och funderar på om man ska skipa vandringsguidekursen….varför ska det vara så svårt att bestämma sig? fast jag tar hellre 10dagar i Kanada och hälsar på Mijou än att ta 7dagar i alperna och vandrar eller åh! svårt val!

Help?

Kommentera

