To do or to do?

Saker jag borde göra:

  • Städa lägenheten – solen tittar fram och vips så fanns där en massa damm
  • Källsortera en liten stund trallandes på en snutt
  • Bädda sängen – orkade inte lägga på underlakanet igår kväll
  • Lägga in kläderna från gårdagens tvätteri
  • Ta mig hem från Ystern
  • Betala danska Fakket eller fukket som jag brukar säga
  • Sitta och nätdejta <– oh! ny rolig punkt yes äntligen
  • Vattna blommorna – åh! mina orkidéer blommar för fullt på sina ny stängler, beter mig som en hönsmamma!

Vad jag gör istället:

  • Kollar på kläder på Nelly – man kan inte nätdejta i fula kläder/pyjamas nä! nytt set måste inhandlas!
  • Läser en massa bloggar
  • Hukar mig inför Ysterns utrop om att symaskinen inte vill sy
  • Fördriver tiden så att det blir dags för middag

Hmm…om jag skriver dom här punkterna på listan där uppe så kan jag faktiskt titulera mig själv som enastående duktig – eller hur?

One thought on “To do or to do?

  1. Ja, det där med motivationen är inte alltid det lättaste. Jag har upptäkt att det handlar om självdiciplin och att jag inte kan hänga upp mig på att träna ihop med någon särskild person. Det är ju fullt med folk på våra pass som man kan träna med så jag försöker att fokusera på mig själv och min träning. Dock fick jag major fail den här veckan – varför vet jag inte. Jag satsar för fullt imorgon igen!

    Men jaha, så ni köper typ privatlektioner då? Låter spännande! Är er box öppen hela dagarna? Här i Norrtälje så har boxen öppet mån-torsd.och så körs det gruppass 18, 19 och 20. På lördagar är det också öppet, vi brukar köra gratisträning då för folk som vill prova på – så det är ju också roligt!

    Tur i oturen låter det som för din del med dina allergier. En annan är ju typisk bröd-o-man och jag har svårt att lägganer potatis helt. Men jag tar det i små steg. En dag kanske jag också är mestadels paleo! 🙂

    Klart det känns jobbigt att skeppa iväg honom till Afghanistan, men det är det han vill göra just nu och jag väljer att stötta honom i det. Klart det kommer bli jobbigt att vara ensam så länge (7månader) men har varit med om det förut då han var i Kosovo 2009 under 6 månader. Det kommer att gå bra 🙂 Det gäller att försöka se det positiva och försöka se framåt!

Kommentera

