Vad jag gillar

Jag är en sån där som går i kylskåpet varje minut. Letandes, sökandes efter något, vad jag inte vet.

Att ta en sked/gaffel och ta en liten mumsbit varje gång av ett eller annat har tyvärr blivit till en gammal vän och går inte att värja sig emot. Skeden skriker ”doppa mig! doppa mig! och ta en mumsbit”.

Så att jobba kväll på jobbet är ibland rätt så svårt eftersom man oftast inget har att göra och här kan man inte gå i kylskåpet (eller jo men jag tror det hade slutat väldigt illa både för vikten och min anställning).

Men! så har jag kommit på ett litet knep!

När jag tar omtag av min middag (ja, jag tar 2 gånger – i’m getting fat men men det är mest sallad intalar jag mig själv). Iallafall när jag tar min andra portion så låter jag den vara så har jag under kvällen något att mums på lite då och då.

Fast när vi har konferanser så snor jag grönsakstavarna från diskpojken och går och tuggar på under kvällen – lite bättre än mitt nuvarande Läkerolberoende

One thought on “Vad jag gillar

Kommentera

