Min runda

När jag jobbar kvällar brukar jag ta mig en ”liten” promenad innan jag måste ta tåget (13.33).

Den här promenaden har nu blivit en sån inbiten vana att jag blir bara inte av med den. Inte när det regnar, blåser, snöar, haglar etc.

Vilket är ju iofs väldigt bra -finns inget dåligt väder bara dåliga kläder typ 🙂

MEN rundan är inte så liten som man kan tro! Häromdagen googlade jag rundan och kom  fram till att den var ca 12km lång (om man gick raka vägen vilket jag aldrig gör – finns ju affärer längs sista delen utav vägen).

Rundan ser ut såhär:

Rönneholmsparken – Limhamn (till Ystern för att sno lite mat)

Limhamn – Coop Forum på Stadion (förbi Bellevue)

Coop Forum Stadion – Mobilia (kissepaus)

Mobilia -ner mot staden och centralstationen.

Och just idag blåser det som in i nordens men ändå vet jag om att jag kommer gå där och muttra för mig själv och lyssna på P3 längs vägen och förbanna mig själv för att jag är en sån  inbiten vanemänniska.

eller så har jag just precis blåst bort som Dorthy i Trollkarlen från Oz.

Har jag turen så blåser jag mot Köpenhamn och jobbet – kanske går snabbare än att sitta och vänta på tågen som har börjat bli försenade återigen?

 

Kommentera

