Den här kylan! Det är minus 4 ute men pga blåsten och närheten till havet känns det som minus 24.

Och nu när jag äntligen har lagt av med termobyxor orkar jag inte ta fram dom igen och känna mig återigen som en utböling i samhället som hellre är varm än snygg.

Fast snygg kan vi nog skippa. För pga vädret så har min kropp gått bananas och jag står nu varje morgon i badrummet och inspekterar mitt ny förvunna skägg….Ser ut som en gammal tants skägg på hakan och kinderna + jag har 2 stycken svarta grova skäggstrån som växer på samma ställe och det kvittar hur många gånger jag får fatt i dem jäklarna och drar ut dem. De kommer ändå tillbaka som typ elräkningen.

Det värsta är att man ser dem när de är påväg ut men är fortfarande för korta för att kunna få tag på dem med pincetten (självklart vägrar man ge sig och nu har jag förvandlat ställena till sårskorpor – ett noll till vem?).

Men när man inte ser dem så tänker man ”puh! jag har klarat mig” Yeah right! då sitter dom där långa som in i norden och man har lyckats missa dem pga deras försvarsmekanism (hemligt vapen – militärkontrakt påväg) att göra sig osynliga i just den vinkeln som jag ser när jag står i badrummet…

 

 

Kommentera

