Att vända en skitdag

Är inte alltid det lättaste. Dom senaste 2dagarna har jag varit dålig både fysiskt och psykiskt (man SKA inte börja prata om hur mitt liv är – det gäller att tuta och köra för jag har inte mentaliteten att hålla mig över vattenytan annars).

Men idag brast det bara så jävligt.

Smått stressigt på morgonkvisten på jobbet pga kvällsvakterna inte hade tänkt ett steg extra och för att det praktiskt taget rann ur mig under hela dagen…Man blir trött i huvudet av vätskebrist.

Och så får man ett mail från chefen (som sitter bakom väggen vid receptionen). Ett mail som innehöll vad han nog tycker är peppande mål för oss 3 i receptionen…

Hans ”mål” för oss var att vi individuellt ska sälja 36 uppgraderingar (från vanligt rum till Junior svit, litet paket 195dkk stort paket 295dkk) OCH att vi ska värva 60 nya medlemmar i CHOICEklubben…..Och det här ska vi göra på en månad. Lyckas vi med det här (hur vi nu ska klara det då vi är ett hotell där vi har rätt så många stammisar och helt ärligt våra sviter är inget att hurra för) men men lyckas vi med det här så blir priset *trumvirvel tack

En kväll med bowling och middag!!

 

OOOOJ yes wooow! jag blir så peppad på att börja säljasäljasälja!!

Eller inte….jag känner mig snarare nedtryckt och fördummad.

För jag vet att den här utmaningen går inte ut på att få en bowlingkväll med ”das morons” nej, i min situation gäller det en löneförhöjning på 1000dkk som jag tycker att jag redan borde ha fått efter att ha sålt fullt hotell 2 gånger, stått med cxl flygpassagerare alldeles ensam 15 gånger (då pratar vi om 30-100 gäster som ska checka in samtidigt), fått enbart bra kritik från gäster genom kommentarskorten.

Men nope, enda anledningen till att jag inte har fått min ”lovade” löneförhöjning är att jag tappade gnistan min i December….Jo men tack du…Försök ha kvar din gnista och vara glad när dina kollegor är irriterade och klagar på minsta lilla, chefen klagar på minsta lilla då hans privatliv var/är jobbigt, tågen aldrig gick som dom skulle (tog fan 2tåg tidigare varje morgon aka kl. 04.53 istället för 05.33 enbart för att INTE bli försenad) och så den här kylan.

Och det enda jag just nu går och undrar över är:

När fasiken byte jag jobb egentligen??

När gick jag från att vara receptionist där min arbetsuppgift går ut på att få gästerna känna sig välkomna etc till att bli säljare där min arbetsuppgift är att pracka på saker?

Fan, min hjärna är bra mycket mer intelligent än vad det här jobbet ger mig – har inga utmaningar alls. Visst är där olika problem som skal lösas men i slutänden är det alltid ”samma” sorts problem.

Åh gud, tips på vad jag kan arbeta med istället?

3 thoughts on “Att vända en skitdag

  1. Vi söker till Norwegian båda två!!!!!!

    p.s. Angelica tipsade om att Lindex vid Triangeln är i stort behov av extra personal..alltid något

    funkar inget så flyr vi landet och blir au-pair i USA och lever på jordnötssmör 😀

Kommentera

