Årets första Sebla

Intogs idag efter yogapasset och crossfit passet (där jag inte tog i alls – blir ju så jäkla off efter Yogan. Sur och tvär – dumma yoga som drar fram allting i ens celler).

Efter att ha gått ca 2h med Ystern letandes efter ett fik som såg trevligt ut och som hade antingen semlor eller något annat vi kunde äta gav vi upp och gick till Konditoriet rakt över mig (lyx I know) och köpte varsin semla.

”Men är inte hon gluten-/mjölkallergiker?” tänker ni.

Jao, visserligen men att unna sig lyxen att äta årets, nä jag tar tillbaka det där, att äta Årtiondets första semla slår allt det där. Så jag åt inte vetebullen men jag åt grädden och mandelmassan och nu sitter vi 2 stycken muppar i min soffa och fiser en hel massa (Ysterns är värre för första gången på länge – tror jag ska dö helt ärligt :P).

Men det var det banne mig värt!

 

Sockerchocken äro kommen och trots fint väder ute tror jag nog att det blir en liten eftermiddagslur som alla andra gamlingar gör.

Som sagt man är ju trots allt gammal i sinnet men ung i kroppen 😛

 

2 thoughts on “Årets första Sebla

Kommentera

