Surmulen helg

Helgen började som sagt dåligt både för mig och Fisen. Fredagen var en skitdag då vi båda blev titulerad något som vi inte är och inte vill vara heller (mitt fall säljare hennes fall sjukling för evigt).

Och fredagskvällen fortsatte också att vara pissedålig: ingen afterwork (helt ärligt! det var för kallt för att ta på sig snygga kläder – no way José och afterwork i termobyxor fungerar nog bara i backarna och so far så har inte Kroksbäcks backar någon afterwork), inget på tv, ingen matlust, ingen promenad. Helt enkelt ingenting gick var som det skulle i fredags.

Men så kom Fisen på den smarta(?) idén om att vi skulle anmäla oss till TVÅ pass på Forum (som suger btw men gratis är gott även om det är dåligt). Två pass på RAKEN. Så det blev Bodypump (var pumpen var vet vi fortfarande inte – letade till och med under stepbrädan men där fanns bara mitt snorpapper) och efteråt var det dags för Pilates med Boll som enligt läraren skulle vara jobbigt (det var där och då jag gav mördarblicken till Yster) men den kunde jag snart ta tillbaka då passet var rena rama stretchen.

Fast lördagen var inte slut där inte! Efter att ha lyckats ta oss till gruppträning kl. 10 så var det dags för oss att möta upp Mor och shoppa lite kläder till henne och mig (som jag tyvärr måste lämna tillbaka – konstig passform på löpartights). Innan shoppingen var vi tvungna att ladda batterierna och det gjorde vi bäst på lunchbuffé. Och jag kan inte komma ihåg sist jag satt med både Mor och Yster och pratade i över 1h! Så mysigt att inte vara rastlös för en gångs skull.

Idag lyckades vi (återigen) ta oss upp tidigt i ottan och ta oss till Yogapasset i Boxen för att sen stanna kvar och göra ett crossfitpass (visserligen mesade jag bort passet men ändå återigen 2pass på raken *woho*).

Eftermiddagen slutade också helt underbar med lite livskvalité och gamla minnenkänslor.

Tack Fisen för att du lyckades få den här surpuppan till att träna inte bara ett eller två GRUPPpass utan hela 4 stycken! och jag som Avskyr grupp pass!

Älskar dig trots att du numera heter Fisen :*

7 thoughts on “Surmulen helg

      • Är sjuuuuk och vill träna och äta godis (inte samtidigt) måste plugga och få ihop den där uppsatsen på något sätt. Funderar på om jag ska kontakta Cecilia Persson och höra om man kan få praktik där hon jobbar (hon är ju trots allt sambo med chefen 😉 ). försäljning till företag är nog inte helt fel, jag kan det ju och är till och med bra på det.
        fan, måste ut med Melkan också, han är så liten att han glöms bort ibland.
        PUSSS

Kommentera

