Att få dille på något

Just nu as you read har jag fått ett dille på stekt spenat med örtsalt, tomat och lingonsylt. Är redan inne på min andra portion och sitter just nu och försöker stoppa mig själv att ta en tredje. Man ska sluta äta när magen vill sprängas men det är ju så gott så gott så gott.

Andra dillen jag har är kokos (allt med kokos är gott till och med bodylotion), dadlar (livsfarligt för mig att ha en ask färska dadlar hemma…), lingonsylt (är gott till allt), persilja, stekt palsternacka, stekt vitlök (har 5 klyftor i allt jag gör för tillfället).

Listan kan göra oändligt lång. Sen har vi några dillen som har hängt med sen urminnes tiden men som jag nu har/försöker sluta med då det inte är helt bra dillen dom där.

T ex sötsur sås (kan ha det till allt allt ALLT – är inne på min 20 dag som sötsur sås fri och jag är mäktigt stolt), leverpastej (åh det är så gott med leverpastej, tomat och örtsalt – just like that plain and simple), Läkerol (klarade 5 dagars frihet tills imorse påväg till yogan- men dom askarna lyckades jag pracka på Ystern senare *heheh*), Ost (my friend my enemy! ost som är så gott, ost som jag inte kan sluta äta utan äter upp ett halvt kilo på 2 dagar <– and that’s just why it won’t set it’s spets in my home), låta snoret rinna och sen slicka upp det (erkänn! vem av er har inte gjort det när man var liten? salt och gott tills man fick en kråka och plötsligt försvann det där dillet sin kos),.

 

Sen har vi dom där som är tvetydiga. Som borde förpestas till ”lost and never found again” men som man håller kvar som om att det gällde livet (vilket det också nog gör för människor i min närhet om mitt dille med vitlöken fortsätter).

Jag pratar om mitt tuggummi beroende (tuggatuggatugga bort din sura min och ja jag är lätt lurad! jag tror ärligt att mina tänder blir gulare om jag INTE tuggar tuggummi medan jag dricker kaffe…samma sak som att jag tror att det är värre att dricka svart kaffe än kaffe med mjölk när det gäller missfärgningar), peta i näsan i tid och otid (mest i tid faktiskt och nästan bara när jag är ensam hemma eller iaf utom synhåll för andra ögon – det är något så rofyllande med att göra som Pippi Longstocking ibland/alltid), mitt sötningsmedel (it’s mine mine MINE I tell you! keep your pads of my sweetners missy!), morötterna (knaprat morötter som en kanin dom senaste 5 åren – mina händer och fötter är gula. Läkarna tror alltid jag har gulsot eller något vilket iofs alltid är lika roligt att spela med, för en stund iallafall).

2 thoughts on “Att få dille på något

    • Funderar på det också men då skulle jag behöva byta benämning från Homosapiens till Elefant (plus några år till i havandeskap). Tror kroppen min har bestämt sig för att jävlas med mig. Blir det inga barn alls (vill inte ha – trivs med tanken på att enbart vara moster) så blir det vartfall en preggokropp *haha*

Kommentera

