Att gå och lägga sig på fel sida och vakna upp på den igen

Igår kväll sjönk mitt humör lite och gnistan flög sin kos för ett tag (solsemester för den kanske?).

Att det sen var kallt a la frost i näshåren gjorde det inte bättre.

Men det värsta var nog att tåget var återigen försenat med över 20min och där finns inga bra sittplatser på Kastrup. Inte alltid det roligaste att vara supertrött efter att ha stått upp i 8h och sen behöva stå och vänta i 40min på ett tåg som gör att man missar alla bussar man kan ta.

Bestämde mig för taxi, en lyx som kostar 49kr. Tyvärr blev det fel där också då taxichauffören stod på Regementsgatan och väntade och jag stod på Smedjegatan (vilket jag hade sagt till centralbokningen).

Äsch, det går ju snabbt och lätt för taxin att köra bort till Smedjegatan och hämta upp mig där tänkte jag. Men nä!

Då centralbokningen bad chauffören ringa mig så ville han att jag skulle ta mig bort till Regemenstgatan (jag som är värdelös på namn har bara ett litet hum om var den ligger – kan Malmö perfekt men inte med gatunamn). Sen när jag väl börjat gå i kylan så frågar han vilken mobiloperatör jag har – 3 svarar jag då. Nähä, då var inte det bra det heller då han hade Comviq och det här samtalet skulle kosta honom det dubbla så då räckte det plötsligt inte med 49kr för turen utan då ville han ha det dubbla!.

Då blev jag sen och sa i helsike heller. Du har fått mig att gå bort till där du står och nu kräver du mer pengar av mig (kan ju nämna att jag fortfarande inte hade hittat honom). Efter det så vägrade han köra mig och sa att jag fick hitta en annan taxi. Nytt samtal till 232323 ny taxi påväg, kom aldrig. Hittade en annan 232323 taxi tog den betalade 49kr kom hem vid 1 i natt efter att ha stått utomhus vid Triangeln i över 45min.

Fan, det hade gått snabbare att gå hem.

Idag är det jag som ringer och klagar. Vilket passar mig perfekt då jag vaknade med huvudvärk och grinigt humör. Har noll lust att ta mig till jobbet och har just nu noll lust att ta mig ner till tvättstugan och fixa det sista.

It’s a poop day today

2 thoughts on “Att gå och lägga sig på fel sida och vakna upp på den igen

    • är dom det? har alltid tycket 232323 carit bra – billiga och helt okej. Hum funderar på att byta bolag i framtiden men först ett ilsket samtal till deras chef *mouahaha*

Kommentera

