Tack

Tack för att ni uppmuntrar mig och också tycker det är fel som in i norden. Dessvärre är jag mer än smått knäckt av allt just nu och orkar knappt le till folk på jobbet.

Har redan gråtit när jag pratade med Mor imorse. Sist jag var så här knäckt av ett arbete var när jag jobbade i Etihad och alla började hugga varandra i ryggen för att få ”högre” status (dom till och med anmälde piloter . you don’t do that unless it’s a mather of life and death – chain of command).

Men jag har gått och tänkt på varför jag har tagit det här så hårt?

I vanliga fall brukar jag bli upprörd och irriterad efteråt och veta vad jag står och tycker men nu den här gången? Nä, jag är knäckt. Har sovit på soffan hela natten. Magkatärren är inte heller så värst bra.

Men så kom jag på varför jag blivit så knäckt av allt. Det är för att jag känner att jag inte kan lita på någon. Och om man inte kan lita på sina kollegor utan hela tiden måste tänka på vad man säger hur klarar man sig då?

Ville verkligen inte till jobbet ikväll men ville inte heller låte dem ”vinna”. SÅ nu står jag på jobbet men funderar starkt på att sjuka mig imorgon. Ta mig till läkaren. Vinner dom då eller vinner jag? eller?

3 thoughts on “Tack

    • Funderar på norwegian en av piloterna sa till och med till mig att jag kunde använda honom som ref – jeej.
      Annars så søker sj tågværdar.
      Allt før att komma bort.
      Norwegian ska också få in dreamlinern sååå jäkla spännande!

  1. Klart att det tog hårt! Och särskilt när du själv anser att du har gjort ett jäkligt bra jobb och förtjänar en lönehöjning. Då är ju detta bara förnedrande. Och att inte ha någon alls på sitt jobb som håller ens rygg – det är jävligt ensamt.

Kommentera

