Living on the wild side

Ibland måste man bara ”spice up” ens liv – som att gå med kortkort shorts mitt i vintern – precis som Spice Girls (urininfektion ÄR häftigt)….

Eller att köpa en frukt/grönsak som man inte sett förut och som man inte har en aning om hur man äter den.

Skalas? skäras? kokas? ätbar?

Så till Mellos ära och Mor’s smaklökar köpte jag en sådan här:

Nu såg man ju inte innehållet och kunde verkligen inte gissa sig till vad det var för frukt/grönsak. Inte ens kassörskan visste vad det var för konstig grej. Efter lite googlande (herregud vad skulle man göra utan google nuförtiden? bläddra igenom 24 st NE band??) visade det sig att det här är/var (den var god och försvann snabbt) en GUL drakfrukt. Vanligt är dom rosa/röda drakfrukterna.

Så det var gårdagens udde.

Roligare är att när jag googlade på gul drakfrukt bild också fick upp han här:

Mindre gul, mer farlig = i don’t mind

2 thoughts on “Living on the wild side

    • tror jag inte på, inte ens Mor visste vad det var för något den såg mycket mer mysko ut irl än vad den gör på bilden 😛
      fan du,min värk blir bara värre o värre nu har den spridit sig ner till halsen på den sidan 😦 tror det är visdomstanden som spökar.

Kommentera

