Att sätta ner foten

Ni (hejhej) som har läst min blogg vet att jag har problem med magen och matallergier – finns nästan inget jag inte tål numera.

Jag har också märkt att sist vi gick på en Paleochallenge så mådde jag bättre eftersom jag slutade med alla mjölkprodukter. Men den gången höll jag fast (med spända fingrar) vid mitt sötningsmedel (my friend my looong time friend).

Nu har gymmet satt igång en ny Paleo Challenge och den här gången tänkte jag sluta med sötningsmedel och läkerol. Dock är jag fast på punkten att låta tuggummi vara kvar då jag som sagt inte pratar utan vetskapen att där ligger ett paket i min väska.

Än så länge mår jag relativt bra men imorse fick jag ett psykbryt på min kombo och höjde rösten till en skarpare ton.

Att hela tiden få höra att jag borde kanske sluta med ditten och datten och äta detta istället är extremt påfrestande när man redan inte kan äta så mycket. Sen att hon äter bra mat som ekologiskt, rättvisemärkt, ”veganskt” etc gör det inte bättre.

Jag orkar helt enkelt inte sitta och få höra på att hon ärligt tror att det är tuggummi som gör att min mage är så f*ckd up. Så snälla! Låt mig få äta vad jag vill, jag tror nog jag vet vad som är bäst för min kropp. Och snälla! sätt dig i min sists där man knappt kan äta något. Låt mig få ha kvar någonting utan att hela tiden få höra små kommentarer om det.

jag är redan bra mycket bättre än jag varit innan. Och då menar jag BRA mycket bättre.

Så lägg ner, för annars kommer jag efter med en massa gliringar om vad du äter och hur dåligt det är för dig och miljön etc. Det är inte lätt när man konstant får sätta sig i försvarsställning över vad man äter. Nu slipper jag det från jobbet då vill jag banne mig inte ha det hemma heller.

 

Punkt.

3 thoughts on “Att sätta ner foten

  1. Det är så svårt! Om man tror att man har lösningen på någons proven så vill man ju berätta men visst är det självklart att du inte ska behöva lyssna på det hela dagarna.kul att du mår bättre utan mjölkprodukterna, min vän har somdu problem med magen och hon kör Paleo nu och mår bättre hon med! Sjukt coolt

    • I know men det är som om att hon hoppar på mig hela tiden med det här om tuggummina. Det blir tillslut för guds skull låt mig ha något.
      Paleo är verkligen skitbra – men snacka om att det blivit mycket godis och vin senaste tiden magen är helt körd efter 3dagar nu :S

Kommentera

