Byta eller inte byta?

Har en kombo som är min vän som bott här gratis medan hon väntade på att få bli Kanadensare (minus jackan och skorna – här är det den äkta varan som gäller – passet). Nu har hon förmodligen fått sin stämpel i passet (det ska bara skickas iväg).

Hon har också fått ett timjobb på att cykla upp och ner för Malmös gator. Det gör hon inte längre då hon fick den praktikplatsen hon verkligen ville ha – obetald. Men jag vet hur mycket hon ville ha den platsen och hur bra den kommer att vara för hennes karriär.

So fine so far om det inte hade varit att jag sitter här nu 24h om dygnet och söker jobb med 3månaders lön. Och känner att här är ingen hållbar situation att jag ska betala full hyra + el när inte jag heller har något jobb och att danska kronan suger.

Men hon kan inte byta sochandläggare för då riskerar hon att förlora praktiken. Så nu sitter jag och funderar på om jag ska ta in en ny roomie eller om jag ska vänta tills Mommi har sålt sitt hus och behöver tak för ett tag (tydligen är det många som vill bo i Vellinge och kön är lång – fråga mig inte varför….jag flydde där ifrån).

Usch, så blev det lite mer jobbigt. Hon är den som jag har lyckats bo med utan att få nipran på utöver min Yster. Okej, lite nipran har jag fått nu senaste tiden men det har varit nog pga den ekonomiska biten. Jag är en hamster som blir hel spänd när något ekonomiskt inte klaffar….

Nä, ny dag, nytt grått väder, nya tag, ny arbetsmässa att gå på. Dags att hoppa in i duschen!

Kommentera

