Dubbelt upp är inte alltid bäst

Ystern och jag har fått för oss att dubbelpass är bra – man mår skit mitt i passen men man mår bra efteråt.

Men fy sjutton som jag mår idag i mina ben!

Gick på gårdagens WOD som gjordes i par (alltså jag kunde inte ens fuska! hemskt ju!):

5 rounds of:

40 box jumps medan partnern håller i en 12kg kettelball ifrån kroppen

12 ring push ups/eller vanliga armhävningar medan partnern gör kettelballswings.

Det var WODen men uppvärmningen var inte att leka med heller:

Ensam:

10 x 3 Squats/Lunges/wall squats (aka du skal göra alla tre 10 gånger tre gånger)

10 x 3 waiting lunges 25kg (squats med en skivstång på 25kg – det gjorde ooont)

I par:

3 varv av här är siffrorna i sec:

20 box jumps

30 step up med kettleball 8kg (vi tog det safe här alltså)

20 break (vila)

+

2 varv siffrorna är sec igen:

30 Box Jump

40 step up med 25kg skivstång ovanför huvudet <– glöm det hade den på axlarna istället

30 break (vila)

 

Hade vi inte gjort det i par hade jag ju lyckats fuska en del men nope nu gick inte det vilket iofs nog är lika bra måste lära mig att inte fuska när det blir svårt.

Men igår var ju anledningen av en bra sak. Jag hade nämligen bokat in mig på hopprepspasset efteråt också.

Kan ni tänka er 60min med hopprep + övningar?

Och mina hälar som gjorde ont som fasiken efter att ha landat fel från boxjumpen?

Sov knappt något i natt och nu har jag nog ont i hela min kropp.

Så kontentan:

Dubbelpass på SATS/Forum/whatever går bra dom är ändå relativt lätta pass

Dubbelpass på Crossfit – never again!

Kommentera

