En gamling med koll!

Min Mormor har banne mig styr på saker och ting!

Idag frågade Mor om jag ville följa med hem till Mormor för lite fika. Hon brukar köra dit nästan en gång i veckan (ibland blir det varannan vecka) och dricka lite kaffe/te och fika på lite kakor och höra på Mormors babbel.

Självklart sa jag ja, hade inget för mig förutom att cykla hem cykeln till Malmö – då slår besök hos Mormor allt 🙂

 

Det första hon säger när jag kommit innanför dörren:

”Ja du, sist du var här var det den 22 Jan, det var ett tag sedan…”

Skit! min mormor har verkligen stenkoll! Tydligen skriver hon ner allting (kanske för att inte bli senil?). Men gu så härlig hon är. För det här säger hon inte surt utan bara som ett konstaterande att nu var hon glad att jag kunde följa med och inte var iväg på jobbet eller något annat.

Fast nu börjar jag undra om hon skriver upp vad vi har pratat om och hur många gånger man har ringt till henne (ringer ju aldrig till henne)….knäppis tankar i mitt huvud!

 

One thought on “En gamling med koll!

Kommentera

