När ens systrar inte är som du

Man tror ju att ens systrar är i stort sett likadana i sitt sätt eftersom man bott tillsammans i mer än ens halva liv (fortfarande unga personer här :P).

Men det är först när man är och hälsar på dem som man inser hur olika man verkligen är i olika situationer. Kanske är det så att man har varit likadan när man lämnade hemmets vrå och blev sen omformad när man flyttade ut och träffade andra människor?

Det här fascinerar mig!

Stora systern som jag är hos nu är inte den pedant lilla irriterande personen hon var när hon var lite. Nope, nu är det gammal mat längst in i kylskåpet, disk i diskhon etc etc. Inte för att här är skitigt men där är det verkligen som svart och vitt (nästan okej, kanske mer grått till ljusgrått). Men så bor hon med sin sambo som har haft en helt annan uppväxt och det tror jag har gjort mycket (han är inte den som sköljer ur filtallriken på morgonen *uärk*).

Mellansystern är så far away från mig i sitt sätt så det krävs ett eget inlägg – hon är väldigt lik Far när det kommer till städning etc.

Ystern min har också ändrat sig sen hon blev sambo. Fast här tror jag hennes rätta jag har kommit bättre fram. Hon tycker om att laga lång kok och sådär och hon är riktigt duktig på det och visst ibland blir man avundsjuk på att dom lyckas göra matlådor utan att äta upp dem senare på kvällen (en annan står kl. 22 i ett mörkt kök med en öppen kylskåpsdörr och äter direkt ur lådan – kall lagad mat är faktiskt riktigt gott :P).

Vad jag ville komma fram till är:

  • Det är svårt att sova över hos ens systrar då frukostvanorna ser annorlunda ut
  • Det är intressant att se hur ens systrars kylskåp ser ut också
  • Och det är roligt när Stora systern och sambon säger på ICA att dom har en massa tomater hemma så det behöver dom inte köpa. Då tänker jag direkt ”Okej, dom har typ 1.5kg tomater hemma eller något)…..En massa tomater är tydligen i deras värld 3st…..dom 3st tomaterna ligger nu i min mage som ”kaffe snacks”….Och jag vågar inte helt och hållet säga till dem att dom gör det…*ooops*
One thought on “När ens systrar inte är som du

Kommentera

