Att klaga

Jag har blivit utnämnd av min familj som ”Drottningen av klagoskrik”.

Sen min tid i AbuDhabi har jag lärt mig att klaga på service/mat etc som inte är bra. Och det gör jag mer än gärna.

Det är också en yrkesskada då man har jobbat i branschen där service till gäster/kunder är The Prime Thing.

Dagens klagomail gick till Hotell Kramer där vi åt lunch igår.

Den var under all kritik och framförallt inte värd dom pengarna. Oätligt kött, kall fisk, färdig paketerade ugnsrostade frusna grönsaker som fortfarande var frusna i mitten, litet salladsbord som inte fylldes på ordentligt, dessertbuffén som tydligen bestod utav 2 olika kakor (heter det inte då kaffe med kage?) och en soppa där chilin tydligen hade flytt sin väg eller så fanns den inte i fryst form när dom inhandlade ”råvarorna”.

Nej, sa jag till det här! Sådant här kan vi inte acceptera så idag skickade jag iväg ett långt mail till dem (med betoning på lååångt mail). Nu sitter jag här och rullar tummarna och väntar på ett svar.

I’m a bitch men bara när det behövs och är befogat 🙂

Ni vill inte veta hur jag är som konsument när det gäller telefonabonnemang etc – jag går fullt ut med tanken att ”dom gör allt för att lura en och det ska dom banne mig inte kunna”. Usch, jag tror nästan jag har fått någon att gråta ibland när jag har påpekat att dom flera gånger sagt emot sig själva då dom inte kunnat villkoren.

Okej, nu fick jag dåligt samvete…Nu gömmer jag mig i duschen en stund…Bjuder på en bild av träning i serviceklass ekonomi 🙂

Fy sjutton som jag är glad över att slippa ha brunt läppstift på mig och så korthårig!

One thought on “Att klaga

Kommentera

