I väntans tider

Fortfarande täbbt i näsan och snörvlig. Men idag är rösten iallafall lite bättre (låter inte längre som en kvinna på crack tack och lov).

Gårdagen var konstig. Mycket gick fel men mycket gick rätt också.

Kopiatorn på Hemköp fungerade inte (stressmoment nr 1).

Kopiatorn på Stadsbiblioteket fungerade (och var billigare stressmoment minus 1)

Blev tillfrågad om jag kunde hjälpa en svensk med Iran som före detta hemland med stavningen till hans högskoleansökning. (karmapoäng kanske?). Hans första fråga till mig var dock ”är svenska ditt modersmål? för du ser inte svensk ut.”. (Etihad sminkning gör allt).

Modemet blev inlämnat och uppdaterat (dock lurade dom mig när jag köpte det för det här kommer aldrig att komma upp i den hastighet som jag betalar för). – Minuspoäng för 3

Lunchtime helt okej + nödshopping av skor då mina gjorde ont och var fula. H&M är bra ibland.

Inlämning av min mobil så att jag kan skicka mms <—här går allt fel.

Hämtning av min mobil och upptäckten att jag var dum nog att inte spara mina telefonnummer och nu var allt putsväck. Framförallt det viktigaste telefonnumret som jag behövde kl.17.

Fick Ystern till att agera detektiv och fick fram numret till hans chef som sen ringde till hans mobil så att han kunde komma ner och släppa in mig.

vart jag var?

Det var så udda att jag hade en arbetsintervju för ett bolag i rekryterarens privata lägenhet…

Om det gick bra?

Det hoppas jag det gjorde.

Vad händer då?

Då hoppar jag på en 3veckors kurs efter påsk (intensiv som in i norden) och sen bär det av för heltidsjobb hela sommaren lång.

 

2 thoughts on “I väntans tider

Kommentera

