Idag är det DEN dagen

För idag är det första vänskapsparet som gifter sig!

Och det känns väldigt märkligt!

Att vänner får barn känns inte alls lika märkvärdigt och kanske beror det på att man inte är med under förlossningen (tack och lov!). Men på ett bröllop är du med under processen och får se och höra dom snyfta fram ett ja till varandra (förhoppningsvis).

Själv är jag inte bjuden på festen efteråt vilket är förståeligt med tanke på hur dyrt det är att ha en fest och att dom har sagt nej till släktingar för att få ihop sin budget (stora familjer på båda sidorna + halv släktingar etcetc).

Men vigseln får jag gå på och jag har våndats över vad jag ska ha på mig. Förhoppningsvis fungerar det jag nu har kommit fram till.

Så med svullet ansikte (hasselnöttsallergi har jag tydligen…men det var en jäkligt god RawÄppelkaka ändå värd sina 39kr!) och med torrt hår sitter jag just nu och funderar på om man skulle skippa dagens Wod och köra på en promenad istället och vilka skor ska jag ha på mig i eftermiddag??

Kommentera

