Påskägg?

Snart är det dags för påskmiddag hos Far vår.

I år blev det inga påskägg vid frukosten som vi fick när vi var små pluttar.

Kan bero på att Mor möjligtvis dödade påskharen i onsdags genom att äta upp honom, vilket är förståeligt när han består utav choklad. Eller så kanske vår käre påskhare inte hade nycklarna till varje port och lägenhetsdörr?

Hos mig låg det i alla fall inte något påskägg på köksbordet och inte ens disken var diskad (minuspoäng till haren här alltså).

Men eftersom jag är så smart som jag är (ett rent geni om jag själv ödmjukt ska säga) kom jag på att vi alla tar med oss ett påskägg var som vi får fylla med vad vi vill. Det kan vara godis *uörk*, dadlar *mums*, sill, kissekatt, strumpor, trisslotter whatever man känner för att lägga i ett pappägg.

Själv övergav jag idén om ett pappägg (okej, jag har varit för snål för att köpa ett – dom kostar trots allt 13kr för ett i okej storlek och jag menar en kissekatt behöver minst ett i 36kr klassen! för dyrt för en smålännings börs).

Istället fick jag ännu en snilleblixt (jag vet! det är helt otroligt som jag är ”on fire”! skit! jag måste ha ett iq på minst Madonnaklassen!).

Mitt FINA ägg:

Kommentera

