The big day

Är här. Nu är ”semestern” slut och jag sörjer den enormt.

Just nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli lite mer så jag kan ta tåget över till den danska sidan och börja min träning som flygvärdinna.

Det som känns jobbigt just nu är:

Nervositeten ställer till det för magen

Det börjar kl.10 och jag har två bussar att välja på. En som gör att jag är där 09.20 och en som ankommer 09.50 och eftersom jag inte är en tidsoptimist kommer jag att ta den tidigare bussen och få sitta och vänta på att alla dom andra ska komma. Hur kommer det sig att flygfolk aldrig kan passa tider? och varför är det så pinligt att både vara först och sist när man ska någonstans??

Iallafall vad jag ville ha sagt är att jag har nu varit klar i en timme och ska inte gå förrän om en halvtimme (och då är jag ändå i GOD tid till tåget)…

2 thoughts on “The big day

Kommentera

