När lite regn förvandlar depp till pepp

Att vara helt slut vid 23 igår kväll är väl förståeligt men att vakna upp vid 6 och känna sig manglad är inte helt okej. Framför allt inte när man inte drack en droppe (okej, två droppar – provsmakning är ett måste) och sörplade vatten hela kvällen lång.

Tack och lov tog man sig samman (efter att ha skickat ett sms till Ystern att man skippar dagens crossfit föreläsning för att kunna fortsätta ligga på soffa under täcket).

Dagen blev bra och riktigt riktigt så bra som en söndag ska vara.

Bra och roligt föredrag om crossfit från CrossfitNordic och sen en lätt men bra ”Ellie” där fokusen låg på teknik i ens OverHeadSquat.

Fast jag måste erkänna att det kändes väldigt märkligt och pinsamt  att ”endast” köra 10kg(ja, jag har fortfarande inte kommit över barriären med viktpinsamhet trots att det bara är flugfä i mitt huvud).

Men tekniken blev bra och det känns i ryggen nu.

Ingen söndagsyoga idag men det stoppade inte oss från att ha söndagsfikat med kaffe och härligt häng en liten stund. Söndagarna är guld värda!


Får hjälp av Jenny från CrossfitNordic (rankad bland topp 10 i Europa – jäkligt tur att jag inte visste om det förrän nu för då hade jag varit för nervös för att träna)

Nu ska jag nog hoppa i bingen och fortsätta förtränga att jag har min sista testflygning på tisdag och borde studera som en liten gnu. Men en liten gnu kan ju inte studera när hon är proppmätt efter 2 omgångar av middag och ca 20 färska dadlar med kokosfett … hrm jag dadelberoende?  hrm närå inte alls…

Kommentera

