När man inser att ens gamla arbetsgivare tillhör dom sämsta

Igår fick man sista lönen från det gamla arbetsstället. Jag hade förväntat mig att få pengar för min övertid som jag hade samlat på mig.

Men icke sa nicke! Nä, det har dom tydligen ”bakat” in i min friställning och vips! så slapp dom betala ut över 6000 dkk  och här står jag med lång näsa och känner mig oerhört utnyttjad eftersom jag har ställt upp som bara den och jobbat nästan varje lediga dag som jag kunde.

Vi pratar om en hel veckas timmar – 43h i komp hade jag samlat ihop på mindre än 4månader och varken pengarna eller tiden får jag tillbaka. Just nu har jag god lust att skicka Bajamajamannen på dem….

 

3 thoughts on “När man inser att ens gamla arbetsgivare tillhör dom sämsta

Kommentera

