Alcudiaaaa

Kom här, var här, sågs här, åt här, sov här, sprang här, dog en smula här (av värmen inte av någon snygg spanjor – ej funnit någon än), solade här men inte fan har jag badat här!

Så vad har jag gjort här dårå?

Tjola vipp jag har träffat kusinerna som jag inte har sett på över ett år + deras mor som det var minst 10år sedan sist – slutkontenta: Tydligen måste vi ta oss ca 4h flygtid bort för att ens träffa varandra. Att köra upp till Småland i Sverige och hälsa på är ju inte alls ett bättre alternativ…

Vi har bott på hotell en natt. Ett hotell som  ligger ca 100m bort från Leniz lägenhet och som gjorde i slutänden att det faktiskt var längre att gå till hotellet än till lägenheten när vi skulle hem efter angrybird bonfire på stranden kl.0100 (vad hände med gitarren’? fick den agera som brasa så att vi i fortsättningen har äran att höra angrybirds dö?).

Att gå 1h till gamla byn för en typisk turistfälla marknad utan att kissa i byxorna var helt omöjligt. Jag är numera välkänd på den närmsta macken innan gamla delen börjar – Service är när man inte ens behöver be om toalettnycklen när man kommer in på hemvägen.

Har hängt med gamla damen som äger minisupermarket bredvid lägenheten och pratat i över 1h. Detta trots att jag inte kan ett enda ord spanska utöver gracias.

Tagit en ordentlig siesta och sen joggat i 20min innan resorben lyckades ta bort min vätskebrist.

Men fortfarande inget bad i havet…

 

 

One thought on “Alcudiaaaa

Kommentera

