2 dagars vila

Är väl ändå okej? Regnar FÖR mycket för att jag vill ta mig ut och till gymmet. Har heller ingen Yster som pushar på mig.

Nä, kebabsalladen får lägga sig på magen och resorben får bli min bästa vän idag.  Komiskt att det öser ner utanför men själv känner jag mig uttorkad och svullen med huvudvärk. Kanske är det knäet som spökar lite?

Läkarbesök igår slutade med remiss till röntgen och ortoped och alvedon mot smärtan typ. Problemet är att jag inte har så ont (hög smärtgräns). Men fy sjutton så obehagligt det känns ibland och vad för sorts tablett finns det mot obehag?

Det kunde inte läkaren svara på och han uppskattade nog inte mitt skämt med hasch…Är det ett måste att sakna humor för att bli läkare?

Hos oss är det tvärtom där stressade dom på hur viktigt det är att man har humor och är glad.

Flygvärdinnor – humoristiska personer och där majoriteten är tidsoptimister (nog jag och en till som inte är det)

Läkare – saknad av humor och som alltid är försenade

 

Btw. såg det mest horribla sak igår på Hemköp! En äldre dam som var pretty överviktigt men det var inte det horribla (herregud nuförtiden är varannan människa stor that’s life) nä, det horribla var hennes ben och fötter!

Som 2 stycken STORA elefantben helt galet svullna! Jag gick förbi och allt jag kunde tänka på ”fy sjutton så ont det där måste göra?! och vilket OBEHAG!”  Hade det varit jag hade jag nog svalt 10paket Resorb för att försöka få bort det.

One thought on “2 dagars vila

Kommentera

