När inte en chokladpresent hjälper

Vad ska man göra när ens Yster mår som hon mår och man vet att man inte borde och ska lägga sig i?

Och att där inte finns något man kan göra. Man kan inte ringa till DannyBoy och beordra honom att gå till Ahlgren’s Konfektyr och köpa det där pralinfatet som hon har velat ha så länge för att göra henne glad.

Samtidigt som att jag faktiskt för första gången känner att det finns inget jag kan eller vill göra för att hjälpa till. Fly med Ystern till Menthon Saint Bernard eller Abu Dhabi hjälper inte och jag vet så starkt inom mig att det är dom 2 som behöver resa i så fall. Att jag kanske är en del till att det inte är så jättebra ställt mellan dom. Det kan ju inte vara lätt att plötsligt få en extra flickvän på köpet som står i köket kl.0600 och kräver en kaffe samtidigt som hon stretchar efter morgonens powerwalk…

Det är inte heller lätt när Ystern sluter sig som en liten mussla för då kan jag verkligen inte göra något åt det och maktlösheten känns ännu värre.

Nä, får fan mula DannyBoy i leran idag på crazyrace och tvinga fram ett skenbröllop så att jag får vara brudtärna.

Oh well, vad är en bal på slottet?

 

 

One thought on “När inte en chokladpresent hjälper

Kommentera

