En lille en geografilektion

Återigen har vi kommit fram till en hel massa på våra familjemiddagar.

Dagens är att jag kan Danmarks geografi bra mycket bättre än Sveriges geografi…inkluderat Skånes geografi…

Det här känns inte helt okej…just nu…

Jag kan peka ut vart Vejle, Århus, Aalborg, Skive! (en litenliten sketen by i mitten av Danmark som jag inte ens har besökt).

Men jag kan banne mig inte ens peka ut vart Dalarna ligger och vilket som kommer först – Luleå eller Umeå???

Och jag som inte ens tycker om Danmark så särskilt mycket…där är för många danskar…

Kommentera

