Är listan uppfylld?

Ny vecka, nya tag, nya utmaningar och nya sysslor.

Veckan som kommer är full med utmaningar och sysslor som måste göras. Är det såhär det är att bli 25år?

Är min 25 års lista uppfylld egentligen? Och var alla punkter så viktiga? Och vad gör man när man inser att man har enbart mån, tis, ons, tors, fre på sig att ”bocka” av den viktigaste och svåraste punkten på sin 25års lista. Den enda punkten som man verkligen gick och sa att ”jag ska aldrig bli 25 år gammal och fortfarande inte ha gjort det här”.

Jag har nästan allting redan:

Lägenhet

”Fast jobb” (ska på internljuv på onsdag om fast tjänst – håll tummarna för mig)

Bra bankbok

Vänner (som man visserligen inte ser så ofta men som ändå finns där)

Relativt socialt liv (boxen är i stort sett mitt liv :P)

Fått ordning på magen rejält – känner knappt igen mig själv – för gick det aldrig en dag utan att Ystern fick höra hur magen min mådde och gasig etc. Nu är det sällan jag säger/skriver att magen min inte mår bra. Herregud vilken skillnad!

Snart snart kommer magrutorna (okej, har aldrig varit på min 25års lista men när man gått runt hela sitt liv med en ballongmage så känns det jäkligt bra att kunna se sina magmuskler utan att behöva vara anorektiker och veta att jag kan ha tajta kläder utan att magen svullnar).

Hittat det jag vill arbeta med och gör det.

Men hur fasiken får jag till den sista punkten?

Den mest ”pinsammaste” punkten och ovanligaste för en 25 åring och som enbart min Yster känner till? Den punkt som gav mig en 25 års kris på nyårsafton och som fortfarande ger mig kalla kårar längs ryggen??

 

En tanke på “Är listan uppfylld?

Lämna en kommentar