Magsjuka dag 6

Vem kunde ana att man inte bara blir matförgiftad utav dålig mat, som t ex skinka (som har gått ut men legat i frysen innan bäst före datum för att sedan blivit framtagen och medtagen runt skandinavien i en plåtburk 38 0000 feet upp i luften)

utan att man också kan bli magsjuk?!

Varför är det ingen som berättar sådant här för mig?

Jag har alltid trott att matförgiftad är vad man blir när man äter skämd mat och magsjukan är något man får när man typ stoppar fingret i munnen efter att ha tja typ torkat en flygplanstoalett sits….

Vem kunde ana att man kan få sådant här av något man äter?

Varför har då alltid Herr Melker sagt ”Lite skit rensar magen”?

Inte fasiken gör det det. Just nu har vi försökt att äta sådant som vi är sugna på typ allt man inte tål i normala fall (men man tänker omedvetet ”äsch, jag är redan dålig så då kommer jag inte att må sämre utav att äta den där majonnäsdressigen”…) – det funkade inte.

Nu är man inne på att ta tillvara på Mors råd och äta snäll mat, okej okej någorlunda snäll mat vill fortfarande tugga mina äpplen.

Men imorgon ska jag banne mig vara frisk!

Orkar inte mycket mer med Alienmage som släpper ut lukter inte ens en Bajamaja kan åstadkomma och att ständigt behöva använda toalettpapper bägge hållen trots att man bara kissade (trodde man ja!).

 

Kommentera

