När man får oväntat besök

Är nog inte Gevalia kaffe det första man tänker på.

Snarare:

”Fan i helvete vem ska nu städa upp allt glassplitter och hur fasiken gör man det på bästa och snabbaste sätt?”

Den enda gången den här sommaren som man är ute till 1 och verkligen njuter utav det trots magsjukan upptäcker man att folk måste nog ha varit desperata över att få träffa mig och slagit sönder balkongdörrens fönster för att sedan försöka få upp mitt gamla dags lås – vilket dom inte lyckades med – pantskallar…

Så istället för att drömma om kvällens händelser och konsert blev det till att vanka fram och tillbaka i köket ätandes choklad i väntan på polisen och MKB’s security.

Kom i säng först vid 4 och vaknade sen vid 7 tiden för att börja röja upp allt glas.

Och hur fasiken kan det komma glassplitter ända bort till mitt sovrum? Det är värre än kvicksilver!

Tack och lov kom dom som sagt inte in eftersom deras iq måste ha varit under noll linjen och inte förståt hur man öppnar en balkongdörr. Så alla mina saker är kvar och det enda som är skadat är inte mitt psyke (shit happens, varför ska man gå runt och vara rädd?) utan Ysterns laptop som lyckades ta en lyra på stenen dom använde för att slå sönder fönstret.

Men lika stark som jag är i marklyft och psyke lika stark är Ysterns laptop och har bara spruckit i ena hörnet utav skärmen.

We Malmqvistar är starka vi 🙂

Fast Far har beställt ett larm till mig…Jag blir fan mer nervös av larm än av inbrottstjuvar…tänk om man glömmer koden? tänk om man inte hinner ut innan larmet sätts igång?

Åh! varför kunde jag inte få en hund istället? 😛

2 thoughts on “När man får oväntat besök

Kommentera

